Solutia ideala pentru drumurile cu gropi din Romania: janta flexibila

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Michelin si Maxion,doua firme de top din industria anvelopelor, respectiv jantelor,  au prezentat anul trecut la Salonul Auto din Frankfurt janta flexibila Michelin Acorus. Solutia constructiva permite absortia socurilor de la nivelul rotilor, socuri datorate denivelarilor aparute pe drum (gropi, treceri de cale ferata, borduri), astfel incat soferii  vor  avea mult mai putine probleme de tipul jante deformate si/sau anvelope taiate.

Figura de mai jos unde avem reprezentata  o janta Acorus ne ajuta sa identificam elementele ce joaca rol de amortizoare de soc : cele doua inele elastice din cauciuc evidentiate prin culoarea galbena montate pe o janta din aliaj de dimensiuni mai mici. Pe  ansamblul inele+janta se poate monta orice anvelopa din cele existente deja pe piata. Testele facute au aratat ca o anvelopa 285/30R21  montata pe acest tip de janta nu a avut probleme la trecerea peste gropi, pe cand una montata pe o janta normala s-a deteriorat deja la 28 km/h.

Pe langa avantajul scaderii numarului de jante sau anvelope deteriorate, producatorii sustin ca in acelasi timp se imbunatateste si tinuta de drum a masinii, creste confortul in timpul conducerii prin reducerea zgomotului datorat rotilor.