Blending-in-tehnica de revopsire fara diferente de culoare

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Accidentele usoare sunt dese, mai ales pe timp de iarna in circulatia urbana si duc la avarierea unuia sau a mai multor elemente de caroserie (spoiler, usi, aripi, faruri, stopuri) dintre care unele necesita revopsire. Desi totul a decurs convenabil din punct de vedere al asiguratorului si al service-ului auto, ai o mare surpriza in momentul in care mergi sa iti ridici masina reparata : culoarea elementelor revopsite nu corespunde cu cea originala si ai masina vopsita in doua nuante.

Diferentele de culoare se manifesta mai ales la culorile auto metalizate, un vopsitor cu aceeasi vopsea auto putand sa obtina o multitudine de nuante prin modificarea parametrilor ce influenteaza vopsirea :

  • gradul de dilutie al vopselei (prin cresterea sau scaderea cantitatii de solvent din vopsea)
  • duza folosita la pistolul de vopsire
  • presiunea aerului folosit
  • cantitatea de aer folosita
  • grosimea stratului de vopsea aplicat (prin numarul de treceri)

Ce putem face pentru a evita diferentele de nuante? O solutie o reprezinta tehnica de vopsire blending-in care consta in trecerea cu stratul de vopsea si peste elementele de caroserie invecinate cu elementul ce trebuie vopsit in urma accidentului. Intrebarea fireasca este de ce facem aceasta trecere peste elemente ce nu necesita vopsire. Raspunsul este simplu : pentru a pacali ochiul uman. Acesta face comparatie intre culorile elementelor vopsite in zona bine delimitata dintre ele si anume cea de contact. Trecand cu vopsea peste elementul invecinat, zona bine delimitata devine una de tranzitie lenta de la culoarea nou aplicata la cea originala. In poza de mai sus cu masina albastra (exceptand ca nuanta este putin prea deschisa, fapt posibil datorat unei greseli in prepararea vopselei)  aplicand tehnica blending-in se putea face trecerea pe spoiler si astfel se estompa diferenta de nuanta.

Mai jos gasiti un video care demonstreaza modul de vopsire blending-in.